Visa ett inlägg
  #464  
Gammal 2015-06-17, 07:30
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Tror som Masse, konceptet med EMU är inte hållbart. Inte heller fungerar EU så som det var tänkt. Titta på Italien opch den massiva flyktinginvandringen nu och på hur två av länderna inom Schengenområdet agerar...
EU är lätt när det blåser varma och lätta vindar men när det friskar i och blir snålblåst, då blir det svårt. Då tänker var och en ändå på sitt och jämlikheten suddas ut mellan länderna. Tycker det är synd då jag faktiskt, i grund och botten, gillar tanken på EU (EMU har aldrig varit min kopp av te) och hur bra det skulle kunna vara om alla hjälptes åt...men den tanken är naiv, jag vet. När det blåser hårda vindar och när det verkligen gäller. Då tänker var och en på sitt i alla fall. Trots vackra ord och överenskommelser.

"Samtidigt som situationen för asylsökande som tagit sig till Italien över Medelhavet blir allt mer kaotisk har Frankrike och Österrike de senaste dagarna infört gränskontroller inom Schengenområdet som förhindrar att migranterna söker sig till norra Europa."


http://www.svd.se/italien-hotar-att-skada-europa

Senast redigerad av Thira den 2015-06-17 klockan 07:36.