Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2017-08-19, 10:16
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Båtluff i Sporaderna

Vi var på en liknande båtluff förra våren, men med flesta dagarna på Skopelos där vi varit förut också. Vet inte om jag har så mycket mer att komma med än det som finns tips på i e-guiderna.

Alonissos är en fantastiskt vacker ö, ännu mindre och behändigare än Skopelos, det känns väldigt nära till allt. Hyr fordon och åk runt är mitt bästa tips, besök Chora och gå runt där, otroligt vackert och fin utsikt över havet åt alla håll. Det finns en gammal åsnestig upp till Chora från Patitiri som jag kan rekommendera att gå, tar kanske 30 minuter. Längre tid upp kanske Var ska ni bo på Alonissos? Vi bodde på Pansion Nina och är det där ni ska bo så kan jag bara gratulera, för det är nog ett av de absolut bästa boenden vi nånsin haft.

På Skopelos gäller samma sak, hyr fordon och åk runt, det är ett måste på Skopelos tycker jag. Besök Agios Ioannis kyrkan, stranden Hovolo som nog är min favorit på Skopelos, åk till Glossa och strosa runt. Åk vägen över bergen mellan Skopelos stad och Elios med otroligt vacker utsikt och fin nybelagd väg. Missa inte heller stranden Velanio som ligger bakom klippan vid Stafylosstranden, det är också en av mina favoritstränder. Naturligtvis ska ni även stanna till i Agnondas och äta och njuta av utsikten.

Skiathos får nån annan tipsa om, där bodde vi bara sista natten innan hemresan

Ha en trevlig resa! Ser fram emot bilder och rapporter från öarna du ska till!

Maria
Svara med citat