Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2017-04-19, 17:28
Roger & Lotta Roger & Lotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Ekerö, Stockholm
Inlägg: 33
Standard Sv: Hinner vi med flyget??

Alla ni som har svarat är bara bäst - tack!
Jag är själv ett stort fan av marginaler, går flyget 06.00 är jag på Arlanda vid 03.00. Ja ni fattar.
Problemet här är att sista flighten till Stockholm går 18.05 (Aegean med stopp i Frankfurt). Känner mig inte pigg på att prova nåt bulgariskt bolag liksom.
Kollar jag flighter dagen efter (lördag) så går de sent på kvällen (21.00). Då måste vi stanna ett helt dygn extra i Aten (trötta efter nästan 3 veckor i Grekland). Mycket retfullt att det inte matchar eller att färjan inte går tidigare men det är inget man kan påverka.
Till saken hör att vi bokade i supergod tid (augusti och då till Astypalea) men det sprack pga icke beviljad semester den perioden. Så detta var alltså en chansning och jag blev själaglad när vi hittade 17 nätter i rad på fina Polikandia hotel (hört att flera på forumet bott där och varit nöjda).
Så hade framförhållningen varit som jag velat hade det sett annorlunda ut!

Nu: hur stor är chansen att vi hinner med 18.05 flighten till Stockholm om färjan från Folegandros anländer 14.00. Planerar stenhårt taxi, vet att man ska va bombsäker på pris innan, är van att käfta och kan grekiska räkneord mm (sedan tidigare palavrar med taxi i Grekland).
Kommer man sitta med hjärtat i halsgropen om man chansar?
Kollade på Aegeans hemsida, där står det 30 min webcheckin - är det senaste tiden innan avgång?
Snälla hjälp!

Senast redigerad av Roger & Lotta den 2017-04-19 klockan 17:49.
Svara med citat