Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2017-09-18, 19:46
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Undvik lägenheter Dias i Pythagorion

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Såklart att Airtours kan hållas ansvariga. Om jag hade blivit överbokad på charter hade jag blivit vansinnig, ställt till cirkus och sedan lugnt satt mig på närmsta taverna tills charterarrangören skakat fram ett likvärdigt boende åt mig.
Vi råkade ut för nåt liknande på Skopelos för några år sen. Vi hade bokat ett rum med havsutsikt och betalat extra för det. Men när vi visades till vårt rum låg det på en innergård med ingen utsikt alls Vi påpekade detta i receptionen och de sa att tyvärr var det överbokat och att vi skulle få "vårt" rum om 3 dar eller nåt sånt. Vi vägrade och fick prata med hotellchefen som efter en stund gav med sig och erbjöd oss en svit med havsutsikt istället de första dagarna. Det godtog vi naturligtvis

Efter hemkomsten skrev jag till Airtours, som vi bokat resan genom, och berättade om vad som hänt och då fick vi några hundralappar vardera som kompensation för missödet. De lovade också att ta upp problemet med hotellet för att undvika att det skulle upprepas. Jag fick en känsla av att vi inte var de enda som råkade ut för detta!

Så man får stå på sig ibland!

Maria
Svara med citat