Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2016-08-10, 12:16
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Andrine-stranden?

Vi var ju på Skopelos härförleden och ville då kolla in Andrinestranden, men det var inte så lätt, som vi trodde. Hur kommer man dit?

@Janne. du skriver i din guide att stranden kan verka privat, men att den är tillgänglig för alla. Nåväl, vi försökte men gick bet. Först försökte vi hitta bilväg ned, men det fanns ingen. Sen försökte vi till fots.

Lite förklaringar till bilden:
1. Denna strand ligger nedanför Adrine Spa & Resort
2. Denna strand ligger nedanför Adrine Beach Hotel (samma ägare?)
3. Här badade vi.
4. Längs med den heldragna linhen var det avspärrat med stängsel och grindar. Dock stod det en del bilar parkerade längs vägen och vi antog att det vad badgäster.
5. Adrine Spa & resort. Helt avspärrat. Hittade en vaktis som inte fattade vad jag ville, när jag sa "Adrine Beach". Han peka bara nedåt vägen till No 6.
6. Adrine Beach hotel. Också här var det en grind med portkod. Vid busshålplatsen stod det dock en tjej och väntade på bussen och med min naturliga charm lyckades jag krångla ur henne portkoden (7777). Vi kunde nu ta oss in på området. Jag kände mig nästan som Kirk Douglas i "Hjältarna från Telemarken"!
Väl inne gick vi ned till receptionen. Där upplyste dom oss om att stranden var privat, MEN under lågsäsong så släppte man även in icke hotellgäster till stranden. Dock var det nu fullt, så solstolarna räckte knappt till hotellets gäster ens. Enligt dom alltså.
7. Vi gick något modfällda nedför backen, med Panormos i sikte. Dock hittade vi Regina Small Villages. Där kunde man ta sig ned till några ministränder. Den större av dem, döper jag härmed helt anspråkslöst till Netwolf Beach! . Vattnet var kristallklart och solstolarna dessutom helt gratis.
8. Den trevliga lilla tavernan Fotini, serverade god och vällagad lunch (prova gärna Pastition om de har den). Utsikten över Panormosbukten var totalt hänförande!



Stängslet från Adrine Beach sträckte sig ned mellan Adrine Beach & Regina SV (ovanför No 8). Längst ned, strax ovanför stranden var det dock ett hål i staketet. Vi såg några som tog sig i genom där och funderade på om dett var den hemliga åtkomsten till Adrinestranden? Vi trivdes dock så bra vid Netwolf Beach, så där blev vi kvar.

/Netwolf
Svara med citat