Ämne: Flygångest!
Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2017-10-08, 22:20
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 686
Standard Sv: Flygångest!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag gillar inte att flyga, men gör den ändå.

Vissa av er minns säkert min hemska flygresa hem från Aten för många år sedan.

Den historien finns att läsa här.
Ja, fy vilken upplevelse. Vete fanken om jag vågat flyga igen efter det.

MIN värsta flygupplevelse skedde med ett Fokker propellerflyg mellan Hamburg och Landvetter. Vid påstigning stod piloten och delade ut plastpåsar,. Det visade sig innehålla en inplastad smörgås och en miniflaska vitt vin. Ja, det var verkligen en fruktansvärd upplevelse!

...MEH, ni fatta jag skämta nu va. Nä, det hemska inträffade när vi anlände Gbg. Det var ett fruktansvärt oväder och turbulensen var inte att leka med. Vid inflygning kastades vi runt i stormvindarna och jag spanade längs med gången (bara singelsäten och en mittgång, så ni fattar att planet inte var det största). Där ser jag dörren till cockpit helt öppen (om den gått upp lr om den var öppen med flit vete fasen). Jag ser inflygningen mot Landvetter och jag noterar att vi kommer helt j-a snett in. Jag tänker bara att det kommer gå åt h-e! Planet skakar i den hårda blåsten, jag kan inte andas och jag ser landningsbanan närma sig snabbt och inväntar bara kraschen...
Men, strax innan nedslag rätar piloten upp planet och genomför en perfekt landning!

Jag tillhör inte klapparnas skara, men denna gång stämde jag in en rungande applåd!

På skakiga ben gick jag av och upptäckte att jag fortfarande höll den lilla plastpåsen med mackan och vinet i handen.Hade gärna svept vinet där och då, men hade ju bilen på flygplatsen, så jag fick ge mig till tåls tills jag var hemma. Men då blev det istället en stor whisky efter att jag hårt kramat om min lilla dotter!

/Netwolf
Svara med citat