Ämne: Aliki
Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2005-04-29, 21:00
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Aliki

Citat:
Ursprungligen postat av Matte
Jag tackar för informationen!
Vi ska åka i juni och är nog i Aliki över midsommar, förhoppningsvis är dett lugnt där då. Vi är inte så mycket för stoj och stim när vi är på luff.
Jag har hittat några ställen att bo på nätet, Villa Konitopoulos, Michalis, Posidonio of Paros, Narkissos och To Xamogelo. Någon som känner igen dessa ställen?
Hur är det att bo så nära stranden, och vägen förmodar jag, är det mycket liv och rörelse i juni?

//Matte
Villa Konitopoulos ligger ett par hundra meter "uppe i byn", men där har som regel sett rätt stängt ut när vi varit där. De andra känner jag inte till, men det finns så många ställen att bo på att det absolut inte kan vara något problem att hitta boende i juni, som är en bra månad, dock läste jag när jag sökte på Alyki för ett tag sen, att just den 23 juni håller man en helt speciell fest just i Alyki med bål och fyrverkeri - så det kan säkert bli ett himla liv (av bilderna att dömma). Sök lite på nätet så tror jag du hittar bilderna, det ser "festligt" ud, men kanske för festligt? Kanske ska man överväga att undvika just den 23:e? Och om festen påverkar antal lediga rum, ja det kan ju också tänkas...

Nu bor man ju inte PÅ själva stranden, och gatan mellan stranden och pensionaten är det begränsad trafik på, så det upplever vi inte som något problem.

Marianne
Svara med citat