Visa ett inlägg
  #35  
Gammal 2023-04-16, 11:02
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 686
Standard Sv: Fereniki hotell i Georgioupolis?

Vet inte om det är nåt med Georgioupolis, men jag har också haft en av de sämre boendeupplevelserna just där. Vi bodde dock inte på Fereniki, utan på Georgioupolis beach.

Vi hade bokat med havsutsikt, men rummet vi fick var mot baksidan med soptunneutsikt. Såklart var vi inte nöjda och klagade. Hotellet beklagade sig och sa att det var inget de kunde göra, då hotellet var fullt. Ja, det var ju i augusti så det fanns f ö inga lediga rum i hela Georgioupolis. Sa dom.

5 min senare återkom jag till hotellet, där jag sa att vi flyttar ut (vi hade inte förbetalt ngt), då jag hittat annat boende. Helt plötsligt fanns det ett rum med jättefin havsutsikt, som vi fick. Frukost ingick i priset.
Frid och fröjd. Trodde vi. Nästa dag kom vi nedsläntrande till frukosten runt halvtio. Men det fanns ingen mat där. Personalen, sa att maten var slut. "Jamen ordna fram mer då", men de kunde de inte. De skyllde på alla de tyska gästerna. Att de ätit frukost och sen att de brett mackor för att ta med sig till stranden och då räckte inte maten till alla.

Nu tillkallade jag ägaren och krävde att han ordnade detta pronto. Han löste det genom att hänvisa oss til en närliggande taverna, där vi fick käka frukost som hotellet bekostade.

Nästa dag fanns det frukost att få, trots att vi kom samma tid. Undra om de varit på tyskarna, eller om de tagit in mer mat?

Nu var ju det hr rätt länge sen, så jag ska inte göra ned Georgioupolis beach helt. Det är säkert bra idag. Det har ju fått fina betyg ändå. Det kanman däremot inte säga om Fereniki.

Ursäkta Nektarina om jag kapade tråden lite.

/Netwolf
Svara med citat