Visa ett inlägg
  #25  
Gammal 2017-08-03, 13:08
annron annron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 86
Standard Sv: Gerani och Vagia Mare - recension

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg

Man ska givetvis inte gilla läget men faktiskt, om jag nu inte trampar någon på tårna eller dylikt så kanske man ibland även ska tänka på vilka krav man har. Jag har sett så många svenskar som har betett sig minst lika svinigt som jag antar har skett här i Gerani. Folk förändras så radikalt utomlands, inte enbart på grund av alkoholen utan för att de har orimliga krav. Det blir ibland en svår avvägning hur man ska agera, jag förstår det.


Men som sagt, man ska inte gilla läget men tyvärr kommer man ofta ingenstans med sina klagomål, det är MIN erfarenhet. Finns det en arrangör att luta sig emot så har man alla möjligheter att få upprättelse, vad man nu vill uppnå som sagt. Men reser man själv finns ofta bara ett alternativ och det är att flytta till någonting bättre.


/Hasse
Man har inget för att prata sakligt med hotellet i detta fall, eller med arrangöören Ving. T ex ang vårt hopplöst uppvärmda rum. Där kunde de inte ens ställa in en till fläkt (AC:n var placerad ovanför ett utskjutande skåp och det bidrog ju inte till snabb nedkylning av värmeelementet ståldörren).
Betalar man 1000 spänn extra för AC, då tycker jag inte att det är ett orimligt krav att den har förutsättningar att kyla ner inom en timme, när det behövs mest.
Och visst finns det sviniga turister. Men eftersom jag själv jobbat i service-branshen, bemödar jag mig alltif om att beandla servicepersonal såsom jag själv hade velat bli behnadlad. Med självklar respekt m a o.
Supandets dagar är förbi oss också. För vi ser inte fördelen med att supa till, när man reser med barn. Och barnen, ja de har vi också försökt uppfostra, så att de kan vistas bland andra...d v s de ska också visa hänsyn mot andra gäster och mot personal.

Jo, så är det. Och tyvärr vill man ju vara lite mer bekväm när man reser med barn och liksom få ett helt paket. Och det har fungerat för oss tidigare. Den här gången blev det dock inte så bra.

Men nästa år, så ska det bli bättre. Jag ska göra ännu mer efterforskning och förmodligen åker vi till någon ort vi gillat tidigare. Vi är inte riktigt inne på att åka tillbaka till samma ställen, men med denna erfarenhet, så satasr vi kanske på ett säkert kort.
Svara med citat