Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2017-09-27, 09:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: En tripp till Albanien del 2. Utflykter och iakttagelser

Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg
Bland restauranger vill jag nämna ”Mrizi i Zanave” inte så långt från Fishte, på 5-stjärnig nivå. All mat odlas ekologiskt och allt kött kommer från områdets djur. Själva mal de sitt mjöl, har egna får, getter, höns, ankor och frukt. Restaurangens namn betyder ”Vackra flickor som sjunger i skogen”. Rikligt med traditionell vällagad mat, till ett pris runt 100-lappen.
Älskar sådana restauranger. Har varit på några få på Kreta, och det är sannerligen en upplevelse.

Citat:
”Den kanske sitter kvar i dörren”? En sista desperat tanke! A. ringde till vår granne Georgios. Svaret var: ”Vilken nyckel saknar de? Den sitter i dörren och har suttit där sedan den 15:e”? Jubel!
Otroligt! Den satt i dörren hela tiden, och ingen gjorde inbrott!

Citat:
Vi kan verkligen rekommendera ett besök i landet, som omväxling till Greklandsresor. Det påminner om Grekland 30 år tillbaka i tiden.
Jag har drömt om att åka till Albanien ända sedan 1981 då vi åkte med båt utanför kusten (då jag var på Korfu), men det har inte blivit av.

Citat:
Att vara utan internet i två veckor var inte heller lätt, framför allt då ÖFK har sådana framgångar.
Visst det är en framgångssaga som heter duga. Heja Östersund!

Tack för er rapport från denna helt fantastiska resa!
Svara med citat