Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2017-02-22, 08:06
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 686
Standard Sv: Råd inför hemfärd

Jag hade också behållt rummet. Även om man inte sover där, så har man ändå rummet till att vila i, duscha, packa ränseln etc. Annars måste man se till att få bagaget undanstuvat, fixa en dusch efter stranden mm och det innbär ofta extra bök.

Apropå hemfärd mitt i natten. Det gäller att ha koll på flygtiderna och framförallt dagarna. En gg på kreta, skulle vi flyga hem från Heraklion kl 00:05. Sista natten innan bokade vi in oss på ett fint boende i Agia Pelagia. Vi skulle då även få begagna rummet även sista kvällen, innan avfärd till flygplatsen. Dvs, boende en natt och sen använda rummet på avresedagen till sen kväll. Mycket bra tyckte vi. Samma kväll vi anlände stuvade vi in oss på rummet, kollade runt i omgivningen efter fina restauranger. Köpte med oss en flaska vin att förtära på balkongen, innan middagen.

Medans bättre hälften var i duschen så passade jag på att granska flygtiderna inför morgondagens avslut. Bara så att inget ändrats (vi hade luffat runt på Kreta några veckor). Märkligt nog hittar jag min flight inlagd allaredan, innan jag insåg den hemska sanningen.
Hustrun kommer ut ur duschen och jag tvingas ge de hemska beskedet
"Du vet vårt flyg som går i morgon natt"
"Ja?" säger hon med en bekymrad blick.
"Det är i natt det går..."

Fi donk! Change of plans. Balkongvinet fick min fru förtära, då vi hade hyrbil som skulle lämnas vid flygplatsen. Kvällsmiddagen blev en avslagen historia, där jag fick dricka vatten och vi kände oss blåsta på en natt.
Men tur ändå att jag dubbelkollade. Annars hade det varit panik om vi kommit ett dygn sent till flygplatsen.

/Netwolf
Svara med citat