Visa ett inlägg
  #14  
Gammal 2013-08-31, 16:57
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: SURSTRÖMMINGEN HAR GÅTT TILL

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
På middagsbordet igår stod:
En burk Oskars surströmming, årets inläggning. Jag sparade ROVÖGERNS till ett annat tillfälle.
Röd lök från Nea Choras närområde.
Mandelpären från en by utanför Umeå.
Tunnbröd från Vindeln.
Samt tråkig rostbiff och potatissallad.
Som vanligt tycker man att årets surströmming är något lam i smaken i förhållande till fjolårets inläggning. Och inte luktade det så mycket. Arne kunde stå ut.
Men han måste ha vant sig. För några år sedan åt jag surströmming var fjortonde dag. ÅRET RUNT!
Hälsar Birgitta, som hade en kulinarisk höjdpunkt igår.
Ahhh vilken fest! Förstår att du njöt. Men visst är det så att de små godingarna behöver ligga till sig ett år extra. Det gäller att bunkra för framtiden. Har f n åtta burkar av årets inläggning varierande storlek på lager för framtida behov.

Tänk ......... vit duk på bordet, ......... kandelaber med tända ljus, ........ hårt tunnbröd, smör, hackad lök, sval och god pilsner och nubbe, ...... och så öppnas burken med Rovögerns och ställs mitt på bordet!!!! Vilken fest du har framför dig Birgitta!

Och du Arne! Grattis till ett viktigt steg på vägen. Du stod ut med doften (vilken f ö är en grov överdrift)! Nästa gång låter du kanske Birgitta bjuda dig på en "snäll" surströmmingsmacka av innevarande års inläggning och vips så är du fast.

Men .......... ikväll blir det kräftor för oss (igen). Man måste ju variera sig!

Masse
Svara med citat