Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2023-12-06, 12:36
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 325
Standard Sv: Grekisk vecka på Lidl.....

Hej igen!!!

Kom att tänka på den där cypriotiska grillosten som blev kvar i kylen efter grekmiddagen med familjen i somras. Har glömt att återrapportera om hur det blev med den. Och det var ju synd eftersom jag gillade den. Men bättre sent än aldrig. Så här kommer det.

Dröjde ett bra tag eftersom osten nästan blev bortglömd. Men en dag hittade jag den och blev sugen. Så det blev fram med ett stekjärn och på med lite olja och sen stekte vid den i c:a 1cm tjocka skivor. Och till det tog jag en skvätt ouzo. Således en liten mini-ouzomese till förrätt. Och ..... jag tyckte det var jättegott!

Och eftersom både jag och andra här på forumet har gett lite mediokra omdömen till en del av greksortimentet på Lidl så tycker jag att det känns kul att tipsa om en artikel som jag gillade. Det var således Eridamous cypriotiska grillost. Finns med några olika smaker. Den jag åt var med chili och den får av mig 4 poäng av 5 möjliga. Men smaken är ju olika. Så prova gärna nästa gång den finns och berätta vad ni tycker!

Masse
Svara med citat