Visa ett inlägg
  #19  
Gammal 2017-07-01, 18:03
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 742
Standard Sv: Tack för vykort

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Jo vi njuter också traditionellt svenskt högsommarväder här i Skåne. D v s c:a 15 grader och regn de senaste dygnen.

Men vilken anledning har vi att klaga! Tänk på alla som inte har möjlighet att förgylla tillvaron med en eller flera resor till Grekland varje år, t ex pga begränsade ekonomiska resurser, begränsningar i egen eller anhörigas hälsa o. s. v. Det finns all anledning att vara ödmjuk och tacksam.

Masse
Jag känner mig så otroligt tacksam, Masse. Jag tänker ofta på en del av mina bekanta/kalamerianer som har fått krasslig hälsa och då glömmer jag mina onda fötter och ben, som bara är lappri i sammanhanget.

Jag känner även tacksamhet till mina föräldrar som köpte en liten snickarbod 1960 på vår underbara ö i Västerbottens skärgård för under tusenlappen. Visserligen har vi det primitivt, men vi har kallt vatten och el. Och havet!

Att jag har varit lite snål känner jag även tacksamhet till. När man tidigare levt under små förhållande lär man sig mycket av. Nu när vi är pensionärer har vi möjligheten att ta våra resor till Grekland. Och det har jag väldigt stor tacksamhet för också.

Birgitta (LL)
Svara med citat