Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2016-02-09, 18:17
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Lite foton i min profil från Kalymnos/Telendos 2015 <3

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Samma här, fast för länge sedan (1986).

Jag har skrivit om mitt första möte med Kalymnos här.

Tack för bilderna!

Tack, Janne och varmt tack för din helt underbara berättelse om ditt första möte med Kalymnos Ibland är det svårt att beskriva vad det är som bara "slår emot" en av en stark sanslöst märklig kraft... Jag ska göra ett försök att beskriva min känsla... Det här kan "låta" väldigt märkligt...jag kan förstå det...men... efter att jag har varit i Indien 8 gånger så är "allt" lugnare känns det som... ...mycket rörelse i Pothia...jepp...lite/mycket stökigt...men oerhört trevliga människor...
När jag kom till mitt hotell på Kalymnos i Massouri möttes jag av...ja...så oerhört trevliga människor...Jag bjöds på drink först av allt, innan jag begav mig ut för att lokalisera området ... efter en halvtimme förstod jag att det var hit jag kom till att återvända många många gånger framöver...efter andra dagen då jag varit på Telendes stod det bara så helt klart för mig ...det fanns helt enkelt en anledning till varför jag varit i Indien så många gånger...med liknande känsla här...människorna, miljön, atmosfären, dofterna, stillheten (när jag behövde det), dans och musik (när jag behövde det...) Kalymnos och Telendos har den där "själen" som är så svår att beskriva...och...jag gillar att dansa barfota på de där fantastiskt mjuka grekiska stengolven, till äkta grekisk musik...

Förmodar att ni fått en liten "bild" av min äkta kärlek till Kalymnos och Telendos...
Svara med citat