Visa ett inlägg
  #36  
Gammal 2014-09-16, 21:10
maritagneta maritagneta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2009
Inlägg: 1
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Sondag 14 sept.
Tack Karin for klargorande angaende taget !!
Igar sa stack jag upp till Tompan pa Garden Villa, han hade packat klart och var lite sugen pa nat utflyktande, sa jag foreslog att vi skulle ta en bibba vykort som jag hade med upp till Menetes, daer Minas Livadiotis brorsa Elias har oppnat en pytteliten kafeneion.
Nu hor det till saken att till vardax puttrar jag runt pa en 50 cc scooter, men vi stack ner till AutoMotoCenter och lanade en extrahjaelm och sen upp till Florida Studios och haemta korten, sen foro vi ivaeg....Naer vi kom tlll langa backen upp till Menetes, sa saktade moppen in p.g.a de tvenne vaelbyggda gubbarna, sa det gick i ca 20 km/t uppfor.....A andra sidan, i den farten aer det vaeldigt laett att stanna, och skulle det haenda nat, sa aer ju riskerna mindre, inbillar jag mej....Hursomhelst, sa kom vi omsider upp till Menetes, och gingo glatt in till Elias, som blev (glatt?) overraskad,samt bjodo oss pa hemgjord fava med lok, samt nat gront paprikaliknande,fyllt med ris. Dessutom kom det fram tvenne,smaerre fiskar, som voro extraordinaert salta....
Vi laeto os vael smaka, samt overraeckte bunten med vykort.
Sommaren hade varit bra, sa Elias, och hade t.o.m haft en lokal flicka anstaelld....
Vi kvarstannade nan timme och sprakade med ytterligare en gaest som kom under tiden vi var daer, sen rullade vi pa tomgang hela backen ner.....
Sen pa kvaellen var det ater traeff pa Pelagos, som var alldeles full med folk. En hel del sma grekiska barn foro runt som sma raketer, vackert utstyrda i fina klaenningar....Sen dok det upp fyra bekanta fran Sthlm, Anita Fellman med syster Mia och hennes tvenne dottrar. Det var kul att se dom och forhoppningsvis kan vi kanske alla sticka upp till Menetes och kika in hos Elias....Det vore ballt att samla ihop sa manga som mojligt och dyka upp daer..... Ocksa halva Jakobstadsgaenget dok upp, d.v.s Marja-Lisa och Lasse, som bor som vanligt pa Irenes Studios bortom Constantinos Palace.... Andra haelften kommer om nagra dar.....
Mikke
Andra hälften sänder FÖDELSEDAGSGRATULATIONER med anledning av dagen, som snart är förbi. Hoppas du haft en bra dag. Vi ses snart. Resväskorna är närmast färdigt packade och nedräkningen har börjat. Men först blir skall det jobbas en halv dag.
Svara med citat