Visa ett inlägg
  #16  
Gammal 2017-08-17, 10:11
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: För många turister

Jag såg någonting för kanske c:a 10 år sedan som var rätt patetiskt att behöva bevittna. Skulle flyga till Kos för vidare färd till någon av öarna i närheten. Det var inte svårt att konstatera att jag höjde medelåldern i flygplanet, det var en charterresa. Nu när jag tänker efter finner jag att det var förj***igt att behöva se att det serverades alkohol inne i planer FÖRE start, faktiskt!!! Så intressant var det för arrangören att börja tjäna pengar, ja i och för sig för flygbolaget också för den delen.


En väldigt aktiv och förfriskad liten yngling av manligt kön började synbart och hörbart att RAGGA PÅ FLYGVÄRDINNAN som råkade stå närmast men det bekom nog henne inte något nämnvärt. Vi hade just startat och hade inte kommit många meter över marken så rätt snart frågade jag en i besättningen (en av de två-tre manliga som jobbade i mittgången) och framförde mina iakttagelser. Men det var mest fråga om hur de kunde stå ut med detta och då berättade han att de brukade "sätta in de mest tåliga och talföra" av besättningar på just Kos-flighterna då det var ack så vanligt med fylla och tuffa beteenden osv.


Sen att det handlade om när och hur mycket de accepterade att sälja till ungdomarna, det är en helt annan sak och nu har jag läst i media att det på allvar börjar komma signaler att man ska hantera försäljningen och införa begränsningar. Jag ser enorma logistikproblem och hur hanterar man att en del dricker alkohol i barerna på flygplatsen, före boarding?


/Hasse
Svara med citat