Visa ett inlägg
  #69  
Gammal 2016-10-01, 16:45
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Än en gång till Karp/Rodos....

Lordag 1 okt.
Det bidde inget paddlande idag, for jag tvaettade och grejade med Chronis bil, som inte varit pysslad med peau laenge....Jag ringde honom vid tolvtiden idag, for jag vet att han inte kommer i saeng forraen tva-tretiden, och daerfor gaerna vill sova,atminstone 8 timmar....
Sa jag stack till hans foraeldrars kaellarlagenhet, der hans syster Maria var, och sen dok Chroni upp med bilen nan kvart efter.Han hade varit till bukten vid generatorstationen, och simmat med Sotiri, mannen som bemalar stenar.
Da tog jag den lille gule bilen och for till AutoMotoCenter, som har allting som har med bilvard att gora,sa daer tvaettade jag bilen, dess fonster, sen dammsog jag insidan, och sen gick jag over plast-och gummidetaljer med nat som gor det blankt....Slutligen fyllde jag peau
med luft i daecken, som hade ungefaer ett halvt kilo....naer det ska vara lite over tva kilo...
Men tacksamt att gora iordning en san bil, for skillnaden blir ju STOR...haha....Allt detta tog nog fyra timmar, men kul var det ocksa.
Nu klockan sju ska jag aeta pizza hos mina danska grannar, Anne och Bo....Sen baer det vael ivaeg ner till Pelagos, som i sin tur har dopkalas for 105 gaester....fast dom drar igang vid sju, sa vid tiotiden aer vael minst haelften av dom borta...Det orner sej alltid me plats peau Pelagos, i nodfall far jag vael sitta strax utanfor koket....eller peau taket, dit det gar en liten trevlig trappa.....Har ocksa varit ivaeg och kopt biljett pa Blue Starfaerjan, som gar 14.20 peau mandag....sa nu far jag ta och ringa Panayotis peau vandrarhemmet pa Rhodos......
Mikke
Svara med citat