Visa ett inlägg
  #15  
Gammal 2014-10-15, 22:28
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 677
Standard Sv: En dag på Skopelos

Stort tack för alla era snälla kommentarer om mitt resebrev!
Vad kul att det blev uppskattat. Eftersom jag gjort ett resebrev förut från Skopelos så försökte jag nu göra ett lite annorlunda. Jag tänkte att jag plockar ut en alldeles vanlig, men helt underbar dag som vi hade på vår semester.

Jag hade också kunnat berätta om en speciell händelse som vi var med om i Agnondas... men det kan jag ju göra nu då istället

En lite mulen och småregnig dag åkte vi iväg till Agnondas för att äta lunch där. Vid ett av borden bredvid oss sitter två grekiska damer i åldern 70+ nånting. De äter massa smårätter, dricker ouzo, pratar och skrattar och verkar ha det väldigt avslappnat och trevligt. Efter en stund tar de sina väskor och börjar gå iväg. Vi får se att den ena damen har lämnat sitt paraply hängandes på stolen, så vi hejdar henne och uppmärksammar henne på det. Hon vinkar då avvärjande, ler och säger "Oh, no I"ll come back" och går vidare.

När jag lite senare går ut på en av bryggorna för att titta mig omkring så får jag syn på de två damerna på stranden lite längre bort. De har bytt om till baddräkt och håller på att ta på sig simfötter och hattar och går sen ut i havet och badar. Simmar ut en bit och ligger bara och plaskar lite, det är bara de två som badar denna mulna dag. Jag blev alldeles varm i hjärtat när jag såg detta, tänk så skulle jag också vilja leva mitt liv när jag blir äldre!

Maria
Svara med citat