Ämne: En som vet.
Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2005-02-22, 14:20
stenake stenake är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Åkersberga
Inlägg: 67
Standard Sv: En som vet.

Jag håller med om att Lesbos/Mytilini är en jättefin ö och ett perfekt resmål för den som vill se sig om lite, ha lugn och ro och inte ha tillrättalagda turistindustrier överallt. Alltså ingen hålligång-ö
Några personliga kommentarer:
Molyvos är visserligen charmigt men att det skulle finnas fina badstränder är inte min åsikt. Det finns en nere vid Olive Press Hotel, men den är ganska liten. Då finns det bättre i Petra och Anaxos några km därifrån, men å andra sidan är dessa orter inte lika charmiga som Molyvos.
Eressos har öns förmodligen finaste strand. Men även om det är poeten Saphos födelseby så märkte vi inte att det skulle vara mest lesbiska kvinnor där.
Tarti har jag inte besökt, men ifall beskrivningar jag läst stämmer att det är en stenstrand så skulle den nog inte bli min favorit. Skulle jag själv ranka stränderna på Lesbos skulle de bli i ordning: Eressos, Kalloni, Petra, Vatera.
Sten-Åke

PS
Greklands finaste strand är Elafonissi på Kreta enligt omröstningar här på Kalimera , Se http://www.kalimera.nu/landet/strand...ning_2003.html och det överensstämmer med min egen åsikt.
DS
Svara med citat