Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2011-04-07, 18:06
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Ny chans för Ikaria

Hej alla greklandsfantaster
I år blir det ingen påskresa pga. tråkiga restskatter men till sommaren skall vi satsa på en blygsam tvåveckorsresa.
För några år sedan åkte vi till Ikaria och kom till Armenistis en kväll. Vi hade inte förbokat utan fick gå och leta. Det var varmt och vad jag kommer ihåg ingen by liksom utan pensionaten låg utspritt. Efter att först tittat på ett rum som låg i en skuggig del och luktade starkt av mögel hittade vi till slut ett rum i alla fall som var fräscht men ganska dyrt. På kvällen var vi ute och åt på en taverna som liksom låg på båda sidor av en liten väg i byn. Där var det hemkörda vinet alldeles brunt och starkt? och vi blev rätt berusade. Det var trevligt men ganska mycket folk vill jag minnas.
Nästa dag hyrde vi bil och åkte i bergen till Christos Raches bl.a. jag kom ihåg att det var väldigt vackert. Men vi lämnade Ikaria ganska snabbt då vi inte riktigt trivdes. Jag tror att det var något annat än vad vi förväntat oss.
Nu har jag läst mycket om Ikaria i flera år och hört människor tala sig varma om denna speciella ö. Jag tänker att vi kanske borde ge den en ny chans, eller?
Berätta gärna varför vi skall åka tillbaka.

Obs Första gången på karpathos gillade vi inte den heller men det gör vi nu så....

Åse
Svara med citat