Visa ett inlägg
  #23  
Gammal 2017-09-21, 21:21
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 308
Standard Sv: Skopelos September 2017

Tisdag 19 - Torsdag 21 september

Ytterligare några sol-och-baddagar har avverkats. Buss växelvis till Agnontas och Panormos. Fortfarande välfyllda bussar men ganska många kliver av vid Stafilos så vi behöver inte trängas i Agnontas och Panormos.

Helt enligt väderprognoserna har vi idag kunnat förmärka en liten nedgång i temperatur till 27-28 grader och lite mera vind, vilken hittills varit obefintlig. Höga vågor vid Agnontas idag.

Katamaranen Flying Cat ska såvitt jag minns avgå härifrån dagligen kl 07.05 mot Skiathos. Men i morse när vi från terrassen spanade ner mot hamnen låg hon fortfarande kvar och likaså när vi senare på förmiddagen vandrade till bussen. Vinden som hade ökat något var fortfarande så svag att den inte kunde vara orsaken. Får hålla koll på det när det så småningom blir dags för hemresa. Det är enda förbindelsen till Skiathos för att hinna till flyget samma dag.

Efter att nu ett antal dagar levt strandliv i hög värme och njutit av rikligt med god grekisk mat till både lunch och middag var det ikväll skönt för både magen och övriga kroppen att stanna hemma och välja en lättare måltid på terrassen. Melon, druvor, skinka, ost, lite bröd och kex. Och till det kallt vatten och lite rödvin. Härligt!

Jag gav idag upp förhoppningarna om att hotellet skulle fixa wifin. Simkort till min mobila router som inköptes för något år sedan införskaffades. Eftersom den inte behövts tidigare så blev det premiär. Det fungerade utmärkt och ikväll har lokaltidningen kunnat läsas, Rapport kunnat streamas, och som ni märker har jag också kunnat rapportera här på Kalimera. Dessutom återfinnes nu ytterligare några bilder under min profil.

Masse
Svara med citat