Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2013-10-14, 20:20
Andreas B Andreas B är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 28
Standard Sv: Åka till IOS i sommaren, HJÄLP!!

Tycker absolut att ni ska besöka Ios trots att det är en partyö. Ios har mycket mer att erbjuda än bara fest. Vill ni sova ostört på natten bör ni dock välja boende som inte ligger mitt i byn då allt nattliv är koncentrerat där. Men så fort ni kommer bort från kärnan så blir det lugnare och ni kommer inte märka något av de aktiviteter som försiggår där nattetid. En fördel med att många besökare är nattugglor är att även den mest populära stranden är öde en bra bit in på eftermiddagen. Sedan har Ios massor av andra stränder som många festsugna aldrig bemödar sig att besöka.

Partysäsongen på Ios är också relativt kort. Den börjar vakna till liv i slutet på Juni och är över i slutet på augusti. Resten av året är det en väldigt lugn ö. Säsongen har också blivit kortare jämfört med tidigare.

Har själv åkt till Ios regelbundet sedan 1999 och jag vet inte om jag håller med om att det blivit lugnare under högsäsong under den perioden. Däremot var det några somrar runt 2003-2004 som man försökte städa upp ryktet och nattklubbarna inte fick ha öppet längre än till 2.30. Numera har man övergett det och de sista klubbarna stänger vid 7 på morgonen. Det har lett till att de som vill festa inte går ut förrän vid kl 1-2. Så vill du sitta och ta en ouzo mitt i byn utan att störas av fulla ungdomar så kan ni göra det långt in på natten.

Så Ios har något för alla oavsett om man är intresserad av att festa eller ej. När jag första gången kom hit så var det, precis som för trådskaparen, för att festa men under åren som gått har jag fallit för helt andra sidor hos denna underbara ö. Jag tror att det är möjligt för alla typer av turister att samsas om denna pärla.
Svara med citat