Visa ett inlägg
  #35  
Gammal 2015-07-01, 19:08
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Citat:
Ursprungligen postat av larstommy Visa inlägg
Jo jag vet att det här är ett forum där man är mest intresserad av vad som angår Grekland, så klart ! Fast du får ursäkta att jag försökte vidga perspektiven lite. För det är inte bara här Grekland är i fokus just nu, det diskuteras och spekuleras rätt flitigt överallt i media nu. Men vad jag framför allt undrar över är vilka tankar som finns hos den person som startat en personlig Bail out fund för Grekland, där är det ingen fadderverksamhet vi snackar om !! Jag ville bara lyfta diskussionen och spekulera lite kring vad grunderna är för denna så kallade "Bail out Fund" och varför det är så viktigt att "rädda Grekland" genom detta som ju inte har så mycket att göra med detta forum egentligen.

Rent egoistiska skäl, eller rent av altruistiska ....... ????
I övrigt bedrivar jag ingen fadderverksamhet, det är mest en familjeangelägenhet och kanske jag inte skulle nämnt det här?
Jag förstod att det var en familjeangelägenhet så klart. Du skrev ju det. Men tänkte att det säkert är flera här på Forumet som engagerar sig även för andra ändamål och är faddrar el. liknande.
Ok, jag tänkte att du undrade över varför just vi här på Forumet engagerade oss så mycket i Greklands situation och inte i andra länders.
Europa har ju ett egenintresse i Grekland då Grekland är medlemsstat i EU och i Eurozonen. Själv tycker jag det är bra att media rapporterar så mycket eftersom grekernas situation framkommer nu på ett helt annat sätt än vad det gjorde innan helgen. Många har inte riktigt känt till hur illa det faktiskt är tror jag, trots då att man vetat om att det är kris. Dessutom är ju detta i högsta grad viktiga nyheter för alla EU:s medlemsländer.
Svara med citat