Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2015-03-13, 18:40
aris4s avatar
aris4 aris4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 200
Standard Sv: Tips före hemfärd från Kos

Hej Helena!!


Jadå, vill man tillbringa tiden vid en restaurang först så rekommenderar jag Nostos i hamnen, det får ni väldigt god mat eller också finns det några ställen till som Harama som ligger en stenkast därifrån på samma sida uppåt. Vill ni sitta närmare stranden så finns Traditional House där det är en familj och de kör ekologiskt, väldigt god mat och bra service. Jag känner dom väl på alla 3 ställena. Jag glömde Kennys grill, inte helt fel heller. Vill ni sen lyssna på lite 70-80 tals musik har ni Number One, Stefanos som äger stället har bott i Sverige för många år sedan och så har vi Maartje som jobbar som servitris är också en god vän till mig. En jättemysig bar.

Vill ni sen gå till ett uteställe innan kan man ta sig via strandpromenaden eller också upp en bit på huvudgatan även det uppåt till ett ställe som heter Aplo, en bar med väldigt fin utsikt, det finns lättare rätter där men jag tror de slutar servera vid 19,00 -20.00


Tycker man om sport och vill se på storbildstv kan man gå till Halftime bar. Det finns självklart lite fler ställen men det är de jag går till oftast.

Högst 10 min med taxi till flygplatsen sen, perfekt!!


Åhh, nu längtar jag när jag skriver om detta, har tillbringat de sista 9 åren därute men åker in till stan och bor på hotell emellanåt och sen tillbaka ut igen


Ska bli kul att höra sen vad ni har valt, om ni stannar till därute eller ej.
Svara med citat