Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2013-11-30, 00:43
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Sifnos-bilder???

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Ja, de andra byarna som ligger vid vattnet är mindre, eller åtminstone så händer det mindre. I Kamares händer det en del eftersom hamnen ligger där. Stranden är extremt långgrund, bara så du vet. Jag antar att ni kommer att hyra moped eller bil och se resten av ön också. Finns många stränder och fina byar.
Citat:
Ursprungligen postat av Smultron Visa inlägg
Ja, stranden i Kamares är verkligen extremt långgrund, vilket är perfekt om man reser med småbarn. Personligen tycker jag det är en tråkig strand och skulle inte välja att bo där. Fast det går förstås att ta bussen till någon av de andra fina stränderna på Sifnos.
Jo jag har noterat den långgrunda stranden. Birgit håller sig mest i solen på stranden så för henne spelar det mindre roll. Men jag gillar att bada lite djupt och då är det ju ett litet minus. Men vi kommer (som alltid i Grekland) att hyra moppe och åka till andra stränder också. Vi är ju vana vid det från t ex Karpathos där vi faktiskt aldrig valt stranden i Pigadia trots att vi alltid bott där, utan alltid åkt ut till de andra stränderna. Framför allt Achata och Amopi.

Men de dagarna som vi ev väljer stranden i Kamares så får jag väl kombinera badet med dagens promenad ut till djupare vatten. Lite extra motion.

Vi tror ändå att Kamares blir bäst för oss. Hellre åka på dagen till bad mm och ha kvällslivet (i den mån det finns på Sifnos) nära boendet, än att ha förflyttningarna på kvällen.

Masse
Svara med citat