Visa ett inlägg
  #16  
Gammal 2016-12-06, 17:25
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Fotobrev från Aten 10-24 november 2016

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg

Så jag har då njutit av Atens alla ansikten, med solsken och ca 20 grader, i snö en gång, och med TID att utforska staden. Tid för fantastiska muséer, besök på alla kullarna med utsikt, som Lykavittos, Filopappos och Strefi. Dessutom det bästa; alla "strosapromenaderna"

Jag har också sett sedan 2005 en ökad fattigdom med många tiggare på gatorna , större misär bland "vanliga" greker , mer nedklottring, MEN samtidigt denna fantastiska hjälpsamhet och idealitet med hjälparbete bland de greker som fortfarande har råd att ge lite av det som DE har kvar. Det finns en GLÄDJE i luften i alla fall och istället för att sitta hemma och deppa så går man ut, sitter med en liten kaffe på ett café och pratar med andra.
Konstigt nog känner jag mig ALDRIG rädd att gå själv, oavsett var jag går och vilken tid på dygnet jag går....Senaste resan efter ett lunchbesök på en taverna glömde jag min telefon på mitt bord och redan efter ca 100 meter kom servitrisen springande, ropande efter mig för att ge tillbaks den. Man BRYR sig verkligen i stort och smått!! Grekerna vill så gärna prata om sin stad/land och de blir så himla glada när de hör att man haft förmånen att gästa dem långt över 50 ggr....
Jag känner mig så lycklig var gång jag är i Aten och numer lägger jag alltid in
flera dagar eller en vecka i Aten/Pireus i slutet på mina resor. Så kommer jag även att göra i vår och om det blir Aten på Acropolis House eller i Pireus på Lilia är inte bestämt ännu. Jag har preliminärbokat på båda ännu så länge.

Lissi
Detta är en så fin kärlekshyllning till Aten Lissi!
Svara med citat