Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2006-03-26, 14:47
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Restips slutet av augusti

Hej!

Hur det är på Koufonissi m fl kan jag inte svara på, men jag var på Amorgos i augusti förra året. Vi anlände vid vid 22-tiden den 9:e augusti om jag inte minns fel (båten var kraftigt försenad pga blåsigt väder, vilket inte är helt ovanligt). Rumsraggarna lyste med sin frånvaro, men vi hittade boende nästan direkt. Bodde på Katapola Rooms (gå till vänster när du kommit av båten, och så är det huset som ligger till höger om bil- och mopeduthyrningen, det sitter alltid en långhårig kille utanför på verandan) och det kostade 30€/natten. Mycket överkomligt. Rummet var kanske inte det flashigaste man kan hitta, men helt ok med en dubbelsäng, dusch, toalett och litet "kök" (diskbänk, liten ugn, kokplattor).

När vi kom till Santorini, efter 12 timmars flygförsening, den 8:e var det knökat överallt (likaså på Koufonissi, Paros och Antiparos) och vi fick sitta på ett litet hak som hade dygnet-runt-öppet hela natten... Hade det funnits lediga rum så hade vi lätt fått betala 70€ Men på hemvägen den 21:a så kastade sig rumsraggarna över oss och det var bara att välja och vraka. Det är ju i slutet av säsongen så ni behöver nog inte förboka något i alla fall!

Mardrömmen var nog ändå på Naxos, då jag missade att ställa frågan om egen ingång/toalett/dusch till rumsraggaren, och belönades med att bo hemma hos en grekisk familj! Man kan ju inte gärna säga "nej, tack" när man väl är på plats... Vi fick tränga ihop i ett litet sovrum, förvisso med balkong, men fick dela dusch och toalett med övriga gäster och familj. Dessutom kände vi oss som inkräktare då vi fick passera köket varje gång vi skulle till rummet... och för detta betalade vi 50€/natten!! Men man lär sig... nu vet man vilka frågor som man ska ställa i jakt på det perfekta boendet!

Lycka till!

Veronica
Svara med citat