Visa ett inlägg
  #37  
Gammal 2005-04-11, 09:06
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Greker lever längre

Citat:
Ursprungligen postat av xristina
Jeg vet ikke helt hvilke turiststeder du sikter til, men på flere steder får man altså ekte gresk husmannskost - om man bare vet hvor man skal gå! Men om du tenker på restauranter i havneområdene og lignende, så har du et poeng.
Hej!

Fast det gäller inte överallt. På ex Karpathos finns det hamntavernor som serverar helt underbar grekisk mat och där grekerna köar för ett bord. Finns uppskrivna tavernor i gränderna som har betydligt sämre mat.

Egentligen tycker jag att diskussionen om turistställen är ganska fånig. Korkat av grekerna att servera turisterna dålig mat när dom istället borde visa upp det bästa landet har. Jag har ätit god mat på rstauranger med mycket turister och dåligt på en taverna med greker så allt går inte att generalisera. Vanligtvis är det ju ändå så att lokalbefolkningen vet vilka ställen som serverar god mat men smaken är ju trots allt olika.

Om vi tittar runt i vår egen omgivning så finns det lokabefolkning som äter på ställen som vi kanske själva tycker är helt värdelösa. När det kommer gäster till vår stad rekommenderar jag naturligtvis alltid det bästa utifrån deras önskemål, tillfälle och pris. Ingen vill väl rekommendera ett ställe med mat
som man själv inte gillar.
Eva
Svara med citat