Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2011-03-05, 15:34
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Sidari. Nån som vet nåt?

Ska ni resa charter? Jag trodde resmålet hade upphört i skandinavien?
Var själv där i början på 2000-talet då vi var ett stort sällskap i 3 generationer.
Tror att det nästan uteslutande är britter som reser dit idag?

Stranden/lagunen med klippan ute i vattnet är ett av Greklands mest anlitade fotomotiv.
Själva stranden är väldigt smal där man badar och stranden och botten är väldigt skön att gå på eftersom den är lite lerartad.

Något som jag reflekterade över var att nästan alla hotel hade pool och såg mer än gärna att även icke boende nyttjade poolen. Det skyltades med detta överallt, ungefär i stil med: Free pool for everyone...
En bit bort från stranden/kusten ligger stadskärnan som koncentreras till en gata om kvällarna med nästan uteslutande restauranger och barer. Eftersom man är välkommen överallt är det en del hotel som hade fina anläggningar, nästan som ett litet vattenland eller nöjespark om vi överdriver lite.
Jag tyckte resmålet kändes ganska mycket "klassisk turistort", men vi hade ändå trevligt som alltid i Grekland. Tror inte det finns så mycket sevärdheter i närheten?? Vet att det var populärt att åka iväg bit bort från orten för att titta på solnedgången ungefär som på Santorini och det gick utflykter dit om kvällarna. Vi var aldrig där själva.
Svara med citat