Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2007-10-17, 14:32
Obos avatar
Obo Obo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Jomala
Inlägg: 125
Standard Sv: Tips inför vår resa till Platanias

Hej!

Hemkommen för någon vecka sedan från Platanias. Fast säsongen börjar bli över så tänkte jag ändå komma med några tips eftersom jag fått flera goda tips här jag också. Restaurangerna i Platanias var väl (baserad på en veckas "botaniserade") överlag helt ok. Vissa givetvis sämre, andra bättre. Ett ställe på huvudgatan som jag "fastnade" lite för var Ayrofiliton, strax intill Platanias Square. Ordentliga portioner med vällagad mat. Ett ställe som jag läst om här och som jag blev besviken på var Drakiana (by the river), ca 3,5 km ut från Platanias huvudgata. Inte imponerad och inte speciellt billigt. Ett annat helt ok ställe tyckte jag Drossia var (intill Mylos en lite bit upp från huvudgatan.

Ett annat tips som inte handlar om mat är att skippa resebyråerna utflykter till exv. Elafonissi (underbart ställe, åtminstone i början av oktober, kan tänka mig att det är lite jobbigt under högsäsong). Gå istället till Platanias tours på huvudgatan. Billigare och vi hade turen att få en danska (Karin?) som guide. Hon hade bott sju år på Kreta och varit gift med en kretensare. Fick en jättefin utflyktsdag och fick veta mycket om Kreta, kretensare och annat.
Svara med citat