Visa ett inlägg
  #25  
Gammal 2012-02-28, 09:00
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Arbeta i Grekland som icke-grek

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Väl talat para poli! De som verkligen behöver kunna jobba i andra länder nu är Grekerna. Protektionism och en ny "sista kommuniststat" är absolut inte till nån hjälp för Grekland.
Hvis dette er rettet mot meg, så for siste gang, jeg har ikke nevnt et ord om proteksjonisme, stengte grenser, lov og rett. Jeg etterlyser ikke nye lover.
Jeg har kun snakket om samvittighet, etikk moral. Er det så himla vanskelig å forstå?

Eller som Kritsabo sier så bra:

Citat:
Ursprungligen postat av Kritsabo Visa inlägg
Om jag idag avstod från att ta ett arbete i Grekland för att ge det till någon som behöver det bättre skulle jag inte kalla det att avstå från min rättighet, jag skulle kalla det medmänsklighet (och god moral).
Videre, ang. at jeg i følge enkelte i tråden "omtaler andre som umoralske":

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Det fremgår implisitt av alle dine innlegg her i tråden.
Så du fant ikke noe eksempel? Nei, for jeg har aldri fordømt andres moral i denne tråden.
Hvis det å snakke om min egen etikk/moral umiddelbart (i følge deg) gjør at alle andre stemples som umoralske, så kan man altså ikke snakke om egen etikk/moral uten at annerledes tenkende skal føle seg stemplet

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Men även för några år sedan var väl arbetslösheten hög i Grekland och då var det inget snack om att folk från andra länder inte skulle få jobba i Grekland?
Du ville väl själv ha jobb där då Admirala om jag minns rätt??
Som jeg og andre har skrevet før: Situasjonen i Hellas er ekstrem nå, det virker ikke som dere vet hvor ille det står til. I hele denne tråden snakker jeg om folk som drar ned for å jobbe , det går tydelig fram av innleggene.
Og nei, Lissi, det var snakk om at jeg skulle kjøpe et reisebyrå i Hellas, altså investere og bli arbeidsgiver.

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Det är därför, blott och enbart, som vi skriver om solidaritet med Grekland. VILL ni turister sänka våra löner till de minimala siffror jag nämnde? Vill ni att vi ska tvingas leva på de yttersta (och lägre än i Sverige) marginalerna? Jag snackar INTE om mig som svensk utan om de miljontals greker som inte klarar en normal dag!
Svara med citat