Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2013-05-20, 20:26
IngegerdNs avatar
IngegerdN IngegerdN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm / Rethymno
Inlägg: 228
Standard Sv: Stopp för olivolja på restaurangbord

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Neste EU-regel må jo gjelde vin på fat, da, om det skal være logikk i dette. Slutt på de oransje blikkmuggene med miso kilo lefko krasi? NEEEEI
Och raki!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Skälet ska vara att jag som konsument ska veta vilken olja jag betalar för Ska det då stå olika slags oljor i menyn man kan välja mellan då när man t ex beställer sin sallad?? Det låter helt ogenomtänkt och ogenomförbart..Det ska bli spännande att se nästa år och jag vet nog rätt klart hur det kommer att vara
Lissi
Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Det verkar vara av hygienskäl och det låter ju bra. Vem vill ha olivolja som stått i solen och som vem som helst kunnat snörvla och hosta över.
Eva
Det är nog snarast så att detta är ett resultat av lobbying från stora olivoljetillverkare.
Vad händer med de lokala småbönder, som producerar och säljer till tavernorna? Skall de tvingas trycka etiketter och förpacka sin olivolja i små förseglade flaskor för att kunna fortsätta leverera till den lokala tavernan?

I logikens namn måste detta beslut ju innebära att också vinäger, oliver, raki, nötter m.m. inte heller får serveras i påfyllbart skick!

Citat:
Ursprungligen postat av KR Visa inlägg
Det var det dummaste jag hört på länge!
//
KR
Håller med till 100 %!

Här är ett inlägg: http://www.keeptalkinggreece.com/201...urants-tables/
Svara med citat