Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2005-02-23, 17:11
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Dråplig Taxifärd!!!

För något år sedan, eller två, skulle vi taga oss taxi från Chania Airport till centrala Chania.

Vad vi gjorde, och alla skola göra!!! är att nogsamt kolla in vad det står angivet på den stora gula anslagstavlan om Taxipriser på nästan alla internationella flygplatser i Grekland!!! Nämligen:: Fasta priser till diverse orter i flygplatsens upptagningsområde!!! Därtill stå att läsa att samtliga taxiföretag som tillåts ragga kunder i taxikön utanför flygplatsen hava förbindit sig att följa de priser vilka på den gula tavlan finnes angivna!!

Alltnog,, vi togo genast efter ankomst kontakt med tvenne holländare vilka i likhet med vi själva skulle ta taxi in till centrala Chania. Allt enligt Janne/Kalimeras tips såg vi till att vara ett sällskap vilka i goda vänners lag skulle ta taxi in till Chania.

Endast efter trenne minuters färd sporde jag taxiföraren om det var ok att redan då betala de 12€ resan kostade. Jodå!! Men han ville ha två gånger 12€ enär vi var två par!!!

Jag drog snabbt bilens handbroms samt gick ur fordonet och lastade ur alla väskorna i bagaget påpekandes att jag strax skulle ringa till "Turistpolisen" för att be dem arrestera föraren för bedrägligt beteende och brott mot i förväg angiven taxa!!!

Taxiföraren kom strax på andra tankar och lastade ånyo in vårt bagage samt körde oss alla fyra in till Chania city för inalles 12€ mot löfte att jag ej skulle ringa till turistpolisen!!! Men, färden gick i rasande fart och taxiföraren hade svarta ögon och körde likt en biltjuv!!! Hustrun blundade hela färden in till staden liksom det Holländska paret!!

Så skola en slipsten dragas!!!

Arne

För övrigt anser jag att om icke Kartago, så skola i alla fall möjligheten att med färg göra inlägg i forumet förstöras.
Svara med citat