Ämne: Lipsi
Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2011-10-16, 14:11
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Lipsi

Du är inte alls ensam om att gilla Lipsi! Jag besökte ön för första gången i somras och blev kvar dubbelt så länge som jag tänkt. Hade nog stannat ytterligare lite längre om det inte varit för flyget hem. Vet att det finns fler här på forumet som också gillar Lipsi.

Gillar bland annat de trevliga baden, de korta avstånden och de mycket trevliga människorna. Och så gillar jag lugnet och kravlösheten. Dagen handlar i princip om att fatta två beslut:vilken strand ska man vandra till och vilken taverna ska man äta på? Min favorittaverna blev "To Pefko" på grund av den mycket goda grekiska maten, den trevliga servicen och det fina läget.

Bodde på Panorama och trivdes mycket bra där. Thomas var dock noga med att påpeka för mig att hotellet inte var hans utan svärmor Marias. Tyvärr hade svärfadern dött under våren och därför hade Maria nu ensam ansvar för hotellet och deras handikappade dotter. Men Thomas hjälper förstås till och fixar och donar.

Vet inte riktigt vilka kommunikationer du syftar på. Båtarna? Flyg? Eller de lokala minibussarna?

Jag kommer definitivt att åka tillbaka till Lipsi!
Svara med citat