Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2006-03-21, 17:45
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Ios, Paros och Antiparos

Så bär det av igen och frågorna är MÅNGA När jag har läst om lite olika öar har jag aldrig funnit Ios lockande, min pojkvän tycker att Ios verkar bra men frågan är om den ön passar oss. Vi försökte oss på Paros förra året men kom på kant med den ön, och vi drog utan att ha gett ön en chans.
Vi tillbringade vår första kväll i Naoussa som var så mysigt, men boendet var allt annat än bra. Nu vill vi ev ge ön en ny chans när vi åker tidigare på säsongen dessutom (åkte mitt i högsäsong sist). Man kanske kan kombinera Paros och Antiparos, men det verkar som att det enbart är typ barnfamiljer på Antiparos.

Vi tycker om när man kan välja om man vill ha liv och rörelse, en trevlig stad/by med affärer och lite att titta på. Det är kul om det finns många resturanger/tavernor att välja mellan.
Vi vill ha fina bad med rent och klart vatten, det är ju härligt med sandbotten och fin sandstrand, men sten och klippor går också bra. Vi kommer att hyra moppe/bil och älskar när det finns små vikar där man kan vara själv eller eller nästintill. Finns det sådana på någon av dessa öar? Kanske lite sevärdigheter vore trevligt också.

Tiden då vi besöker öarna kommer antagligen vara i slutet av maj till slutet av juni, hur är det då? T ex lite folk, mycket party, barnfamiljer osv.

Vore verkligen tacksam för svar!

/Alexandra - med tusen frågor
Svara med citat