Visa ett inlägg
  #27  
Gammal 2017-09-07, 22:40
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Balkong-vin mm

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
När är så småningom?
Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Den har jag redan testat..utan framgång
Sås månin gom...tycker jag
/ Kajja
Jodå! Det har ställts frågor om NärDå? och också om Varthän?

Och nu tycker jag att jag kan våga berätta när "så småningom" är tänkt att inträffa. Det är på lördag i nästa vecka. Det finns en anledning till att jag valt att vara lite försiktig med att allt för mycket berätta om planerade resor.

Vi har som jag berättat tidigare här på forumet av varierande hälsoskäl under de senaste c:a två åren tvingats avboka fem st resor. Flera av dem i sista minuten. Det har gjort att det känns bättre att börja berätta om resan när vi så att säga äntligen är på väg och vet att den blir av.

Även denna gång finns det tveksamheter. Jag har under senaste månaden drabbats av mycket svåra ryggsmärtor. Nu är ryggen röntgad utan att allvarliga fel eller förklaringar till smärtorna kunnat finnas. Troligen förslitning (???? en latoxe som jag????) och/eller förkalkning. Dock har smärtorna senaste veckan gått från akutläge till helt hanterbart, och tidvis riktigt bra. Diverse tabletter, ny säng mm har gjort att jag åter kan cykla, köra pass på gymmet och diverse annat. Beskedet till Birgit, som varit lite tveksam till att resa under rådande förhållanden, är att om det i nästa vecka känns lika bra som nu så åker vi.

Resmålet har Birgit (som lite grattis på födelsedag) denna gång fått välja, helt utan min inblandning. Jag har ju tidigare ibland med olika medel lockat med henne på diverse resmål, men denna gång endast medverkat med att effektuera hennes önskemål genom att boka flygstolar med Apollo och leta upp ett boende som enligt mina förväntningar är lite högre nivå än vad vi är vana vid. Tvårumslägenhet med havsutsikt, pool och c:a 700 m promenad till "stan".

Så nu längtar vi till sol och fint väder (hoppas vi) och god grekisk mat och dryck (vet vi) och en ö med trivsam stad/by och fina stränder (pluralis!!!!).

Så nu vet ni NÄR vi tänker åka. Då återstår frågan, VARTHÄN????
Jag säger som Kristian Luuk ..... "Vart är vi på väg?"

Nu har vi ju tack vare Jannes senaste insatser fått lättare att åter lägga in Bildgåtor. Vi får se, om jag hinner innan avresa så kanske jag kan leta upp någon bild som någon har tagit på resmålet och göra en liten Bildgåta av det.

Masse
Svara med citat