Visa ett inlägg
  #57  
Gammal 2007-05-21, 15:31
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Väskfunderingar

En sak är klar: man får alltid mängder av bra råd på Kalimera

Kör på, det är jätteroligt!

Jag bor inte på charterhotell och har mycket sällan duschdraperi.

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Hur mkt skavalar ni i duschen egentligen? Har bott utan duschdraperi och visst blir det blött på golvet, men det löser man ju bara med att lägga ut en handduk.
Aldrig att jag skulle offra en handduk på det! Att jag började med fönsterskrapa en gång i tiden beror på följande:

Bor alltid hyfsat billigt och har alltså hyfsat låg standard. Prioriterar saker som havsutsikt framför välutrustat pentry och lika välutrustat badrum.

Det gör att man ofta duschar HELA badrummet när man duschar. Trots att man tar SNABB dusch. Och avrinningen finns enligt nåt slags grekisk standard alltid på golvets högsta punkt. Alltså rinner vattnet aldrig undan.

På det här viset är jag alltid blöt om fötterna när jag kliver ur duschen. Med dessa blöta fötter går jag in i rummet där de lätt blir lite skitiga igen. Efter några vändor fram och tillbaka har jag då i regel svarta fotavtryck BÅDE i badrummet och rummet!

OM jag har en handduk att offra så lägger jag den just utanför badrummet för att kunna torka fötterna varje gång jag går ut. Funkar sisådär.

Och den uppmärksamme läsare som orkat ända hit ner bör nu belönas av insikten att fönsterskrapa är lika nödvändig på resan som passet är
Svara med citat