Visa ett inlägg
  #46  
Gammal 2006-10-23, 04:03
Lakis Lakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 39
Standard Sv: Vet vi hur bra vi har det?

Citat:
Ursprungligen postat av Jennie Visa inlägg
Jag läser om många som vill flyttta till Grekland. Tänkte berätta för er att det är inte bara sol och frappe här... Jag har bott här i 2 år och jag längtar hem till trygga Sverige.

Mina första fråga till dig är varför är du då i Grekland och klagar, åk hem till Sverige om det är så dåligt, Problemet löst för dig...

Visst är det ett underbart land att leva i, om man har pengar. För här måste man betala för att den självklaraste sak ska fungera. Och har man inga pengar att betala med får man vänta och vänta och vänta...

Det är tur att Sverige är ett gratis land där dom inte stänger av telefonen om man inte betalar räkningen, tur att man slipper betala tv licens för kanaler man inte ens vill lyssna på.
Väldigt trevligt också att man skickar ungdomar som är skyldiga 500 spänn direkt till kronofogden och förstör deras liv.
TUR!!!

Att få jobb i Athen utan att prata så bra grekiska är inte lätt. Det är kontakter som gäller.

Herregud, menar du det ? måste man kunna prata Grekiska för att ha bättre chans till jobb? det är tur att alla svartskallar i sverige får jobb innan de ens kan säga hej... jag känner många som har jobb och kan inte prata svenska, typ 0 stycken... Vakna Jennie


Och det här med alla bränder under sommaren, kanske om de slängde sopor där dem hör hemma så skulle dem nog minska risken för brand under sommaren något. Varför kan dem inte lära sig?

Jag som trode det var den 40 gradiga värmen (i skuggan) och alla träd som torkas ut var en av anledningarna, dumma mig...
Det är tur att vi inte hade några alls bränder i Sverige i år då det var en väldigt bra sommar.

Den handlade om trafiken och om "utlänningar" i den grekiska trafiken. Skrattade ett par gånger men sen tänkte jag efter, det jag läst var komiskt men SÅ sant. Jag kör inte i Athen för att jag KAN köra och det gör mig livsfarlig i trafiken här. Så ska det väl ändå inte vara?

I Sverige kan en blind man köra, jag brukar kalla folk i svenska trafiken för kärringar, när flera stycken kör på en 110 väg i 80 på vänster filen och låter inte folk komma förbi... snacka om PANIK!!!!!!
Mesar säger man.


Och detta är inte allt, det finns mycket mer att berätta om det grekiska samhället!

Vad finns det mera?

Jag vill inte krossa några drömmar!
Men jag är riktigt arg! På vad som döljer sig bakom den blå himmlen...

Så vad är det för något som döljer sig bakom himmlen.
Låt mig gissa.

FRIHET?!!!!!