Visa ett inlägg
  #21  
Gammal 2006-10-09, 13:44
Agapi Agapi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 456
Standard Sv: Vet vi hur bra vi har det?

Jag håller med dig när du säger att lärarna har dåligt betalt osv. De får uruselt betalt.
Men jag har haft väldigt dåliga erfarenheter av lärare(-innor här.)
Det jag menar är att barnen alltid kommer i skymundan .
Jag kanske har haft otur. Men min son började nu i trean och har hittills(sedan han börjat 1an) bytt 9 lärare+att rektorn har hoppat in ett antal gånger.
Och den nya lärarinnan, ung och duktig, stack nu efter bara har varit en vecka i skolan(första terminsveckan) för att hon "blivit eller var gravid". (Detta hände även i första klass. )Kom endast för att ej förlora ersättning och arbetsplats senare. Så nu har vi haft en vikare i 2veckor och väntar fortfarande på en fast punkt i tillvaron(lärare). Föräldrarna ska ner till kontoren och skrika lite på dem igen på onsdag.
Vaddå tänka på barnen. ...............Vilken trygg grund är det att stå på?? förklara det för mig(jiati ta echo chamena).

Betalade engelska för äldsta sonen nu i September, 43€ månadskostnad, 65€ böcker och skrivböcker, 30€ engrafi(en utgift som ingen har en aning om vart de går, stenciler?????) Summa:138€ Och han är endast 8 år och ´månadspriset går upp varje år..+ ett till barn som ska ha engelska froundistirio om ett par år.l

Usch, vilket klagobrev detta blev men man blir förbannad. Det känns som om jag bara vill flytta till Sverige för barnens skull För att de ska få det bättre. Kanske lider de inte så mycket som vi tror utan kanske är det vi som förstorar upp saker och ting. Vet inte??!

Agapi

Senast redigerad av Agapi den 2006-10-09 klockan 13:54.