Visa ett inlägg
  #27  
Gammal 2006-09-18, 17:01
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Promillegräns

Nyss hemkommen från Grekland har jag med intresse läst den här tråden. Ni har ju lyckats skruva till den alldeles utomordentligt utan min hjälp Det var nog tur jag inte var hemma....

Jag ska inte öppna upp diskutionen igen utan bara informera om en sak.

Jag satt och pratade ett par kvällar med en god vän som har en klubb på Tinos. Hans 22-årige son var oftast med. (De är AUS-Greker och pratar flytande engelska.) Vi kom en kväll att prata om narkotika på öarna. Jag menade att det har ju funnits under lång tid på tex Ios och Myconos, men att det väl inte var ett problem på andra öar...

De himlade med ögonen och frågade vad jag ville ha!!! Hasch, Amfetamin, Heroin, Kokain? Jag kan inte garantera sanningshalten i deras påstående att det skulle ta dem 20 min att hämta vad jag ville ha. (Frågan var ju hypoteteskt ställd eftersom de vet att jag inte ens i min vildaste fantasi skulle kunna tänka mig att använda någon sådan drog. Metaxa fungerar bra för mig...) Men de menade att det idag finns hur mycket droger som helst även ute på öarna. De sade att Grekland har ett snabbt växande narkotikaproblem. Något som funnits på fastlandet tidigare, men som nu även börjat sprida sig ut till öarna.

Så det är inte bara alkoholberusade förare som är problem. Totalt avtrubbade narkotikaberusade förare är ännu farligare...

I Sverige har vi en lagstiftning mot att köra berusad av narkotika, precis som med alkohol. Och den är inte SÅ gammal... Undrar om det finns i Grekland?

Peter
Svara med citat