Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2006-06-07, 14:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kalymnos - ointressant eller "smygare"

Jag tillhör dem som inte öluffat, men som ändå alltid mest varit på öar ändå. Dvs vi har haft basen på en ö i 14 dagar och utforskat den ön VÄLDIGT noga och på de flesta småöar nog hunnit trampa eller åka på varenda farbar väg och nästan varenda getstig som finns på ön...Har det funnits öar runt om så har det blivit dagsbesök eller någon övernattning där..
Alltså har det varit så när det bla gäller Kalymnos med många fler öar som ex Tilos, Symi, Paros, Lefkas, Agistri mfl att de känns "färdiga" Det där speciella, som gör att man gärna återvänder hittade inte VI.. Möjligen med undantag för Tilos då några dagar!
Men det gjorde tydligen alla andra som älskar Kalymnos.... hittade "det där" alltså...Om man vore alldeles i närheten på en öluff så skulle jag väl kunna lägga några nätter på dessa öar men nu har det inte blivit så!

Öar som jag däremot utan vidare skulle kunna lägga 14 dagar till på är PATMOS, (så underbar), Kefalonia, Skopelos och Kreta, fast den senare kräver ju månader om man ska hinna se allt...På dessa öar hittade JAG något som jag t ex inte gjorde på Kalymnos, även om det var en fin ö det med!!

Jag tror det är så för många!

Lissi - som gärna vill till fler öar!
Svara med citat