Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2024-01-26, 16:37
Masses avatar
Masse Masse är uppkopplad nu
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 335
Standard Sv: Voffö gör di på dette viset?

Mina kritiska rader om företeelsen riktar sig mot vad det idag har utvecklats till. Det innebär att även jag har många trevliga minnen från tävlingen, men framför allt då längre tillbaka i tiden. Det var då när en betydande majoritet av bidragen framfördes av väletablerade artister som ofta höll en mycket hög nivå. Numera upplever jag att det inte är riktigt så utan i många fall (dock inte alla!) är yngre mindre erfarna talanger som väntar på att slå igenom. Och jag menar inte att det är fel att de ges möjlighet att framträda. Men för mig känns det inte som riktigt rätt forum för talangtävling.

Och jag instämmer helt med det som sägs om värdet av trivsam samvaro och festivitas. Det behöver vi så väl! Även jag har härliga sådana minnen. Ett sådant är så långt tillbaka som 1969. Jag hade då något år tidigare nyss blivit sambo med min blivande kära hustru. Vi hade då ännu inte haft råd att införskaffa allt som kan behövas i ett hem. Bl a saknades TV, men vi var lyckliga ändå . Men det hindrade icke Eurovision-festen. Vi bjöd in våra vänner och åkte iväg och hyrde en TV (stor och tung låda!) och festen var ett faktum!!!!! God mat och dryck, tjo och tjim, protokoll fördes och kul hade vi!

Masse
Svara med citat