Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2023-11-18, 12:27
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Hejdå Jan

För ett år sedan orkade vi inte har vårt hus kvar i Onslunda. Hade då bott där i 49 år. Flyttade till tre rum och kör i centrala Tomelilla. Således var det dags att göra sig av med flera olika samlingar. Först hundratalet Lp-skivor. Vidare cirka 1000 CD-skivor som man köpt genom åren. Både i Sverige och utomlands. Vidare var det åtskilliga meter böcker som skulle bort. Kollade på Blocket, loppisar med mera. Det var inget intresse så de gick alla till återvinning. CD-skivorna han jag föra över till en hårddisk så dess innehåll har vi kvar. Som tur var hade jag digitaliserat mina fotosamlingar tidigare så här var det bara att slänga de flesta fotopärmarna, dialådorna och negativböckerna. Det var svårt att skiljas från allt man samlat på sig men hur ska man göra annars.
Det är tyvärr så att ju mera utrymme man har dess mera samlar man på sig. Hade även en samling gamla kameror. Dessa skickade jag till Cypherfoto i Umeå. De har en mycket stor samling av kameror så där kom de till nytta. Sitter idag och går igenom mina bilder och resor tillbaka till alla de platser vi besökt. Roligt att ha dessa minnen kvar då resandet tillhör en svunnen tid då jag idag är tvungen att ha syrgas med mig.
Spara på rätt saker så finns det hopp.
MVH Christer Rasmusson
Svara med citat