Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2023-11-15, 23:23
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 425
Standard Sv: Leva och bo i Sverige - men med Grekland i sinnet

Hej igen kära greklandsnördar!

Å vilka härliga svar! Allt från planering inför sommaren (C@nny) och riktig packning i nuläget till allas vårt kära resmål, (Birgitta) över till grekrestauranger (Piam), till hemmanjutandet av härliga råvaror (rödbetor och feta låter underbart tillsammans Stumpan 52) och förädlade sådana som raki och ouzo, "Barbayanne" hi hi, kul där Carle. Tycker mig känna igen detta interna skämt... Janne är stolt över det omdöpta namnet kan jag tänka mig?

Kajja och Carle: Och Greklandsvecka på Lidl denna vecka, superbra tips. 🇬🇷Då blir det bunkring!

Janne och Camilla: Några grekiska skivor 💿 måste väl få finnas kvar till kaffet?

Och tv-tips också om kära Kreta m m. Så kul, då har man det också att se fram emot!

Catlady: Jag kände doften av vitlök och olivolja ända hit! 🧄 Vilket härligt recept, har sparat! Cross over är toppen! Håller med dig Masse!

Och självklart Alala, att beställa färsk olivolja från årets skörd tar ju nästan priset i vad en äkta greklandsnörd ägnar sig åt så här års! Å, vad gottttt. 🫒 Skulle kunna leva på olovolja och vitt bröd...

Birgitta: Ang Sundbyberg, jag hörde talas om att där ska finnas ett grekiskt bageri? 🥐 Kan det stämma tro? Har inte varit där, men greklandsnörden i mig funderar på det, medan jag skriver detta.

Kalinichta!
/🐐🔔
Svara med citat