Ämne: Janne?
Visa ett inlägg
  #36  
Gammal 2023-11-01, 23:57
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 335
Standard Sv: Janne?

Janne! Fint att vi har dig tillbaka! Hoppas du är ok!

Kajja! Någon ”kunnig” som kan tala om huruvida du ska vaccinera dig eller ej tror jag inte att du ska hoppas på. Viktigt att var och en utifrån sina unika förutsättningar själv kommer fram till ett beslut.

Själv har jag alltid varit positiv till att ta vaccinering. Men man ska vara klar över att alla medikamenter har risk för biverkningar. Normalt tycker jag att man ska ta vara på den hjälp man kan få av vaccinering. Men kom nyligen på något som gjort mig tveksam till min 6e covidspruta.

Funderade över om det var dags nu och fann att jag fick 5an i slutet av september i fjol jämte vanlig influensa vaccinering samtidigt. All vaccinering är såvitt jag förstår en form av manipulering av immunförsvaret och fem veckor senare fick jag feber i samband med njursten. Tydligen nån infektion. Immunförsvaret drar då igång men går bananas och attackerar det egna nervsystemet så att jag blir förlamad i benen. Berodde det på covidvaccinet? Kan nog ingen veta.

Så …. Nej jag vågar tyvärr inte ta 6an pga min situation. Men skulle helst vilja det och tycker att alla som inte har särskild anledning att avstå bör ta den. Covid är ju tyvärr inte heller ofarligt att drabbas av. Men det är ju upp till var och en att bedöma riskerna. Pest eller kolera.

Masse
Svara med citat