Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2023-09-05, 13:24
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 277
Standard Sv: Första morgonen på en ny ö

För er som funderar på att åka till Astypalia kan jag rekommendera vårt boende här i Petra Gialos. Då jag inte minns hur man lägger ut bilder, får jag försöka berätta, mycket kortfattat, hur här ser ut.
Innanför vår port en liten innergård med litet bord och stolar. Bredvid en trappa upp till en balkong där vi sitter på eftermiddagen under takteglet, eller på kvällen i varsin fritt hängande ”gungstol” - modell halvt påskägg. Här njuter vi av havsutsikten och gärna i sällskap med ett glas ouzo.

Nedanför trappen ligger studion: ljus fräsch modern och öppen planlösning: köksdel med bord och stolar. Liten soffhörna med bord och stor tv.
Toalett och badrum.
Övervåningen består av ett stort sovrum med dubbelsäng, samt en enkelsäng i en avskild del av rummet. Balkong med bord och stolar och samma havsutsikt som tidigare. Härifrån ser vi soluppgången - om vi är vakna.

I den här studion behöver vi inte sakna något. Här finns det mesta. I köket: kaffekokare, vattenkokare, kaffemaskin med kapslar, brödrost, smörgåsjärn. I kylen diverse drycker och lite annat smått och gott. På soffbordet en välkomnande bricka med en flaska vin, diverse kex, choklad, nötter och chips.
Badrummet: rejäla handdukar, morgonrockar, engångs-tofflor, en duschkabin jag vill ta med hem.
Enda negativa, för somliga, är takhöjden i sovrummet. Är du över 170 lång får du huka dig något, men vad gör det, du ska ändå bara krypa till sängs -även tv i sovrummet.
Ägaren heter Maria, en fantastisk trevlig kvinna. Och som hon överraskar …
Svara med citat