Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2023-08-29, 16:15
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 764
Standard Amorgos - tredje gången gillt!

Jag sitter nu på Connect hotell utanför Arlanda och har lite pirr i kroppen!
Imorgon bitti tar jag flyget till Aten. Jag lämnade mitt bagage vid Norwegians incheckningsdisk redan vid halvtolvtiden, när jag kom med flyget från Umeå. Så nu är bagaget i tryggt förvar på Arlanda. Jag hoppas nu bara att väskan följer med mig till Aten!
Sedan har jag en överliggning på hotell Avra i Rafina. Hotellet har gratis hämtning från flygplatsen till sitt hotell. Sen har jag en skön kväll i Rafina innan jag äntrar färjan Ekaterini P för färd mot Naxos. Hoppas då att Vaggelis eller hans chaufför står vid kajen och tar emot mig. Det blir 3 dagar på Vaggelis hotell Agios Prokopios. Ska bli så trevligt att träffa hela familjen! Senast jag var i Agios Prokopios var i oktober förra året. Då skrev jag så här:

"Jag har läst att företaget Amazon ska gå in i Naxos företagsamhet. Det kallas för Naxos Smart Project. Handlar om smarta infrastrukturer, hanteringssystem, småbåtshamnar, avfallssystem, leveranser via drönare och mycket mera. Jag vägrar att handla på Amazon, som vägrar skriva kollektivavtal och är mycket skeptisk till projektet. VAD KOMMER ATT HÄNDA PÅ NAXOS!"
Det ska bli intressant att se om något har hänt. Det kommer också att bli spännande att se hyr det ser ut på Agios Prokopios-stranden och protesterna mot dom många solstolarna och det höga ockerpriset när man ska hyra solstolar med parasoll.

Efter tre dagar åker jag vidare mot Amorgos där jag blir i nio dagar. Det är faktiskt 17:e gången jag kommer till Amorgos med start år 2000!

Jag har plockat fram lite arkivbilder från Naxos. Bilder i nutid kommer snart!

Birgitta.


Jag blir alltid så glad när jag ser denna tavla på Umeå flygplats!




Arne lär Vaggelis hur en dator fungerar. Bilden är många år gammal.




Vaggelis med svenskar EM i fotboll 2021. Vi hade storbildsTV på Vaggelis hotell.




Mina vänner Dimitris och Kostas spelar på Colloseo taverna.




Fotis taverna.




Hotell Agios Prokopios by night.
Svara med citat