Ämne: Upptäcka
Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2023-08-09, 19:02
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Upptäcka

Ser mig (oss) som både upptäckare och återvändare. Men av någon anledning har det varit lite trögt med upptäckandet de senaste 10 åren. Jag tror den senaste "nya" ön vi varit på är Ios och det var 2013. Sedan dess har vi varit där några gånger till, varav den sista nu i juli. Å andra sidan, bara för att man varit på en ö typ 22 år i rad behöver det inte innebära att man har sett hela ännu . Så det kan finnas mycket kvar att upptäcka även om man inte åker till någon "ny" ö.

Vår återvändarö framför alla andra är Ikaria, vårt besök nu var helt magiskt från början till slut. Nr 2 får sägas vara Syros (Ermopoulis är fantastiskt!) men det beror ju lite på också att det är lättast att ta färjan därifrån till Evdilos.

Båtluffandet kommer vi att fortsätta med och denna var nr 27. Folk i vår omgivning tror inte vi är kloka, de flesta gör det ju bara en eller två gånger (och i en helt annan ålder än vad man är nu ). T o m grekerna blir impade av när man berättar att man varit där 55 gånger (eller mer, jag måste räkna efter!) och hur många öar man besökt.

Celbe
Svara med citat