Visa ett inlägg
  #14  
Gammal 2023-08-02, 18:13
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 577
Standard Sv: Retymnion kust 4.0

36 plus idag, kände ett stick när jag badade. En 5 cm lång smal röd reva på sidan? salva på så ok nu. Fick en gratis Ouzo av vår vän Lita i baren.

Igår var en underbar dag. Fanns pastisio till lunch äntligen. Sen på kvällen skulle vi ta bussen in till Retymnion o äta middag. Bussen knökfull o kör förbi. Går till hållplatsen innan o ny buss dyker upp inom 10 min, ska gå halvtimme? Går av lite för tidigt o får gå 10 min från Manolis place o uppåt. Mycket hak o folk.
Tar kina middag, jätte god 😋 o prisvärt. 9 E styck. När vi ätit är det nästan fullsatt. Går mot busshållplatsen. Kommer buss , knökfull o kör förbi. Ett engelskt par går, nästa om en timme. Kommen en som går till universitetet, sen en till? En ung grekisk man ser vi är helt borta, vart ska ni. Platanes svarar vi, ni kan t denna så snällt. Åker med den bort till vår vän Stefanos hak. De har mycket gäster. Slår oss ner. Då! Jätte hög musik, storbandsjazz typ. En engelsk kille som sjunger till inspelad musik, typ Frank Sinatra. Vi byter bord pga volymen. Bra röst men låter lika varje låt.
3 dar o 4 kvällar kvar. Visst regn ☔️ hemma?
Svara med citat